Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Από την εφηβεία στην
αυτονόμηση και τη σωστή οικονομική διαχείριση

Δύο πλήρεις οδηγοί για την καλλιέργεια προσωπικών, κοινωνικών και οικονομικών δεξιοτήτων των μαθητών​/τριών​ ​στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση​​​. 

Η παιδαγωγική μεθοδολογία
που κάνει τη διαχείριση εξόδων εύκολη
Το εκπαιδευτικό μοντέλο της ERGO.Academy, με βάση το οποίο διαμορφώθηκε το
εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος, στηρίζεται στους παρακάτω 3 πυλώνες: 

Είμαι

Αυτογνωσία

Στην 1η ενότητα, οι δραστηριότητες επικεντρώνονται στην κατανόηση των ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, των αναγκών, των επιθυμιών, καθώς και των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των μαθητών​/τριών​​ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης​. 

Μαθαίνω

Γνώσεις & Δεξιότητες
Στη 2η και 3η ενότητα, οι μαθητές/ριες μαθαίνουν βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες και την αξία του χρήματος, όσο αναπτύσσουν δεξιότητες που θα είναι χρήσιμες για τις μελλοντικές τους συναλλαγές. 

Εξελίσσομαι

Αυτονόμηση & Ευημερία
Στην 4η ενότητα, οι μαθητές​/τριες​ αναλαμβάνουν οικονομικούς ρόλους, μαθαίνοντας για την οικονομική διαχείριση, πώς να παίρνουν σωστές χρηματοοικονομικές αποφάσεις και να διαχειρίζονται το οικονομικό άγχος.

Το σχολείο ως μια δυναμική κοινότητα μάθησης

Το εκπαιδευτικό υλικό του Οδηγού βασίζεται στις αρχές της θετικής ψυχολογίας, της εμπειρικής, βιωματικής και συνεργατικής μάθησης, της συμπερίληψης και του σεβασμού της διαφορετικότητας. Παράλληλα, η παιδαγωγική βάση του Οδηγού στηρίζεται στη συνεργατική προσέγγιση μεταξύ εκπαιδευτικών​ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης​ και μαθητών​/τριών​ για τη δημιουργία σύγχρονων και προσαρμοστικών περιβαλλόντων μάθησης.

Έτσι, το σχολείο μπορεί να γίνει μια δυναμική κοινότητα όπου όλοι οι συμμετέχοντες έχουν ενεργό ρόλο, συμβάλλοντας στην παραγωγή και την ανταλλαγή γνώσης! 

Ο ρόλος των Εκπαιδευτικών

Οι εκπαιδευτικοί έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Με τις γνώσεις και δεξιότητές τους, οργανώνουν και υλοποιούν τις δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές​/τριες​​ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης​ να μάθουν για την αξία του χρήματος και τη σωστή οικονομική διαχείριση. Πιο συγκεκριμένα:

Συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση του περιεχομένου και διευκολύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία. 
Προσαρμόζουν τα εργαστήρια ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών​/τριών​. 
Δημιουργούν συνεργατικό και θετικό κλίμα στην τάξη. 
Ενθαρρύνουν την αυτονομία των μαθητών​/τριών​ στα εργαστήρια. 
Είναι ανοιχτοί για συζήτηση, διαχειριζόμενοι ευαίσθητα θέματα με προσοχή. 
Με το πάθος τους, εμπνέουν τους μαθητές​/τριες​ κατά τη διάρκεια της μάθησης. 

Επεξήγηση συμβόλων του Οδηγού

Το υποστηρικτικό υλικό που εμπεριέχεται σε κάθε Εργαστήριο αποτελείται από τα εκάστοτε φύλλα εργασίας τα οποία συνοδεύουν το Εργαστήριο, καθώς και από τυχόν υλικοτεχνικό υλικό που χρειάζεται για την υλοποίησή της.

Θεωρητικό πλαίσιο

Το θεωρητικό πλαίσιο δίνεται στην αρχή κάθε δραστηριότητας και αποτελεί την προαπαιτούμενη θεωρητική βάση καθώς και μία εισαγωγή για τον καθηγητή πάνω στην οποία δομείται η δραστηριότητα. 

Υποστηρικτικό υλικό

Το υποστηρικτικό υλικό που εμπεριέχεται σε κάθε δραστηριότητα αποτελείται από τα εκάστοτε φύλλα εργασίας τα οποία τη συνοδεύουν, καθώς και από τυχόν υλικοτεχνικό υλικό που χρειάζεται για την υλοποίησή της. 

Στόχοι

Σε κάθε δραστηριότητα υπάρχουν τόσο γνωστικοί όσο και κοινωνικοί στόχοι που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να θέσουν το κατάλληλο, κάθε φορά, μαθησιακό πλαίσιο για την υλοποίησή της.

Αναστοχασμός

Μετά την ολοκλήρωση των φύλλων εργασίας από τους μαθητές​/τριες​, ακολουθούν αναστοχαστικές ερωτήσεις που απευθύνονται προς την ολομέλεια της τάξης και βοηθούν τους μαθητές​/τριες​ να εμβαθύνουν περαιτέρω στη νέα γνώση. 

Quotes

Παράλληλα, με τη ροή του κειμένου παρέχονται συχνά ορισμοί και επιπρόσθετο θεωρητικό υλικό που βοηθούν τον μαθητή και τη μαθήτρια να εμπεδώσει καλύτερα το περιεχόμενο της δραστηριότητας. 

H/W

Στο τέλος κάποιων δραστηριοτήτων παρέχεται και προαιρετική εργασία για το σπίτι, η οποία έχει ως στόχο την επέκταση των γνώσεων και στην καθημερινή εξωσχολική ζωή των μαθητών​/τριών​. 

Tip

Σε πολλά σημεία της δραστηριότητας δίνονται συμβουλές προς τους εκπαιδευτικούς ή τους μαθητές​/τριες​ που βοηθούν και συνεισφέρουν στην αποτελεσματικότητα της δραστηριότητας. 

Χρόνος

Σε κάθε μέρος της δραστηριότητας δίνεται ένας ενδεικτικός χρόνος υλοποίησης που βοηθάει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν και να συντονίσουν καλύτερα την κάθε δραστηριότητα.

Σειρά ​προγραμμάτων​ 

Εξερευνήστε τους εκπαιδευτικούς οδηγούς

​Οδηγός καθηγητών Γυμνασίου

Προσωπική Ανάπτυξη & Χρηματοοικονομική Ευημερία - Ένας οδηγός για την καλλιέργεια προσωπικών, κοινωνικών και χρηματοοικονομικών δεξιοτήτων αποκλειστικά για μαθητές Γυμνασίου

​Οδηγός καθηγητών Λυκείου

Προσωπική Ανάπτυξη & Χρηματοοικονομική Ευημερία - Οδηγός για την καλλιέργεια χρηματοοικονομικών δεξιοτήτων στοχευμένος στους/στις μαθητές​/τριες​ Λυκείου. 

Έχετε απορίες; Είμαστε εδώ για να απαντήσουμε.

Επικοινωνήστε μαζί μας!